2015. április 26., vasárnap

10. Hátsó lengőkarok

A bal oldalit azért kellett levenni, hogy a váltó lejöjjön, a jobbnak meg már lógott a gömbfeje. Újíttassuk fel mindkettőt!
Először rozsdamaróban áztak pár napig. A helyenként jó vastag sárral kevert rozsdaréteget spaklival, drótkefével is noszogatni kellett, hogy eresszen.


Megpróbáltam a szilenteket is kicserélni, de csak az egyiknek a gumiágyát sikerült valahogy kipréselnem a helyéről. Gondoltam, majd a megfelelő eszközzel a szakemberek a többinél ezt megoldják. Kerestem hozzá újakat. Egy korábban a klubelnöktől kapott minta méretei alapján keresni is kezdték a boltban az eladók az alkatrészbázisban és kiderült, hogy van valahol elfekvőben 4 db (pont annyi kell), bár ott úgy tudják Fiat 600-asé. Olyan olcsó volt, mind megvettem. Később aztán úgy döntöttem, mégsem cserélem ki, csak azt az egyet, amit már kibarmoltam e helyéről. Miután átfűrészeltem a bent maradt külső hüvelyt, csapágylehúzóval ki tudtam tolni a helyéről, az újat meg a furat rozsdamentesítése után vissza.
Szétszedve a gumiperselyt, azt találtam, hogy ez sosem megy tönkre. Ez nem úgy van csak egyszerűen összevulkanizálva tömör gumival, hanem átfedéses illesztéssel elő van feszítve. Ami kilóg a külső hüvelyből, az megöregszik és összerepedezik, de a közepe örök élet.



A felújításnál egyébként a gömbök maguk eredetiek maradt, látszott a szárukon. Végül két réteg alapozót és egy fekete színt kaptak a lengőkarok.

Ui.
Most néztem az ebay-en, egy pár gömbfej, amit a szegcsek kifúrása után lehet a helyére csavarozni, kb. 100 ezresbe fáj.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése